28 Ağustos 2010 Cumartesi

6. gün - Venedik, Carimate

Otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra Venedik'in merkezi olarak kabul edilen Piazza San Marco, San Marco Meydanı'na doğru yola çıktık. Otelimize en yakın vaporetto durağı Ferrovia'dan binip San Marco'da indik.

San Marco Meydanı'nda görkemli Basilica di San Marco ve arkasında da Palazzo Ducale (Dükler Sarayı) gezilecek yerler arasında. Meydanda yürürken etrafta bir sürü cafe var, ama en bilineni Cafe Florian; kahvenizi yudumlarken canlı orkestranın da keyfine varabilisiniz. En ucuz espresso 6€ fakat oturursanız hesaba orkestra ücreti de ekleniyor.

Basilica di San Marco, Bizans mimarisinin bilinen örneklerinden biri. Ön cephesinde, üzerinde Osmanlıların olduğu Bizans mozaikleri görülebilir. Bazilikanın içinde Müze, Hazine bölümü ve Pala d'Oro ücretli olarak gezilebilir. Pala d'Oro 10 yüzyılda yapılmış bir çok panelden oluşan altın bir sunak. Müze bölümünde İstanbul Sultanahmet Meydanı'ndan çalınan "dört bronz at heykeli"nin orijinalleri var. Kopyaları da bazilikanın dış cephesinde duruyor. Hazine bölümü küçücük bir oda, çeşitli değerli eserler var ama biz oradayken eserlerin bazıları İstanbul Sabancı Müzesi'nde sergilenmekteymiş.

Bazilikadan çıkıp Palazzo Ducale'ye geçiyoruz. Burası zamanında Venedik'teki düklerin köşküymüş. Devasa salonlarından birinde dünyadaki en büyük duvar resmi bulunuyor. Sarayın yanında eskiden hapishane varmış ve iki bina arsında bir köprü var, mahkumlar iç çekerek buraya baktıkları için bu köprüye Ponti dei Sospiri, iç çekme köprüsü denmiş. Müzede sergilenen silahlar, bekaret kemeri ve mahkumların kaldıkları koğuşlar görülmeye değer.

Bir sonraki durağımız, bir gün önce tesadüfen keşfettiğimiz ve bugün başlayan Stanley Kubrick Fotoğraf sergisi. Stanley Kubrick'in 20'li yaşlarında çektiği 200 fotoğrafın sergilendiği müzeyi gezip Como'ya dönmek için otelimize döndük.

Otelden eşyalarımızı alıp otoparka giderken o sıcak ve nemli hava yerini sağanak yağmura bıraktı. Daha önceki yaptığımız hesaptan farklı olarak 48€ yerine 52€ verdik. Muhtemelen aracımızın büyüklüğündendir diyip yola koyulduk. Venedik'ten sağanak yağmur ve gök gürültüleriyle Carimate'ye doğru yola çıktık.

Carimate; Como'ya 15km, Milano'ya 25km mesafedeki 4000 kişilik şirin bir kasaba. Geceyi  bir tanıdığımızın evinde geçirip yarın da Como'ya geçeceğiz. Evi daha önceden işaretlediğimiz GPS'ten kolayca buluyoruz. Akşam yemeğini Carimate'nin bomboş sokaklarından varılan tıklım tıklım dolu pizzacı latupi'de yiyip eve dönüyoruz.