22 Ağustos 2010 Pazar

0. gün - İtalya'ya varış

Roma Fiumicino Hava Alanına inişimizden araba kiralayıp yola çıktığımız zamana kadar olan süreyi ilk günümüz olarak değerlendirmek istemediğimizden bu kısmı 0. gün olarak değerlendirip anlatmayı uygun gördüm. Roma'ya iniş saatimiz 01:30'du. Uçak biletlerimiz çok ekonomik olduğundan bu saatte indik diye düşünüyorum. Planımız, araba kiralama servisinin saat 7'de açılmasını, yolcu bekleme salonunda uyuyarak beklemekti. Fakat İstanbul'daki hesap Roma'ya uymadı ve gece yarısı indiğimiz Roma Fiumicino Hava Alanı'nın büyük bir bölümü kapalıydı. Bizim gibi sabah olmasını veya gece yarısı kalkacak uçaklarını bekleyen yolcular tüm bekleme salonunu doldurmuştu. Bekleme salonundaki oturma yerlerinin tamamının dolu olmasının yanında, tulumunu battaniyesini alan insanlar yerlere duvar diplerine merdiven boşluklarına vs. yerleşmişti. Önümüzde 5 saatimiz vardı ve gün ışıdığında akşama kadar gezmeyi planlıyorduk. Mutlaka uyuyacak bir yer bulmalıydık. Önce bir keşif turuna çıktık ve insanoğlunun sığabileceği tüm yerlerin dolu olduğunu gördük. Bu noktada Türk aklımız ön plana çıktı ve umutsuzluğun da cabasıyla check-in kontuarlarının hava alanı çalışanları için ayrılmış bölümlerindeki büro tipi gayet rahat sandalyelerine yerleştik. 1-1,5 saat uyukladıktan sonra yanımızdaki kontuarların check-in'e başlayıp, arkamızdaki bavul taşıma şeritinin harekete geçmesiyle yerlerimizden olduk. Yavaş yavaş yerlerin boşalmasıyla kendimize bir yer bulduk ve kısmi uykumuzu aldık.
Bu noktada hatırlatmalıyım ki hava dışarıda 35° C olmasına rağmen, klimalar çok iyi çalıştığından hava alanının içi çok soğuktu.
Sabahın ilk ışıklarıyla hava alanında kahvaltımızı edip araba kiralama ofisinin yolunu tuttuk.
Fiumicino'dan Roma'ya gitmek isterseniz en ekonomik seçenek tren. Bir de Ekspres tren var Leonardo Express. Tren 15 euro, yarım saatte bir kalkıyor, sabah 6:30'da başlıyor, 23:30'a kadar ve direkt Roma Termini'ye gidiyor. Roma Termini'yi, genel olarak bütün otellerin ve bütün durakların olduğu yer olarak özetleyebilirim. Taksiyle gitmek isterseniz yaklaşık 40 euro civarında tuttuğundan 3 veya 4 kişilik gruplar için karlı bir seçenek ve gece tarifesi yok.